Het is heet, niet een beetje heet, nee.. 35 graden in de volle zon heet. Ik zit op m’n fiets op m’n elektrische fiets die ik van mezelf niet harder mag zetten dan op 1 streepje hulp.(ik heb ook zo mijn kronkels in m’n hoofd 😉)
Ik zie haar gaan oversteken op het zebrapad. Ik schat haar zo’n eind 60 begin 70. Ik schat zo in dat ze het makkelijk red voordat ik daar ben en zo niet dan rem ik een klein beetje af.
Tot mijn grote verbazing (want het is echt heet) steekt ze over met een draf.. voor mij een totale onbekende.
Geen haar op m’n hoofd die op dit moment zou gaan rennen(want had ik al gezegd dat het heet was), maar ze gaat op een draf voor mij over het zebrapad en ze geeft me een vriendelijke knik, als een soort graag gedaan.
Nou mij had het precies 0 moeite gekost om te remmen en zo wel dan was dat ook prima geweest want op het zebrapad mag je veilig oversteken zonder dat iemand je van je sokken rijd. Maar toch voelde ze blijkbaar de behoefte om voor mij te versnellen, zodat ik niet hoefde te remmen en mijn leven zonder rem kon verlopen. Ik hoop dat ze snel kan afkoelen in de schaduw..
Misschien herken je je niet in het voorbeeld van het zebrapad maar iets doen voor een onbekende dat herken je vast wel.
Je buik inhouden omdat je jurk dan beter uitkomt, want wat zal ze anders wel denken. Je rug rechten om je groter te maken om niet bang over te komen. Jezelf een beetje beter voordoen dat dat je bent, want tja.. . Stoppen met zingen op de fiets omdat er iemand anders aankomt, vooral niet dansen op straat als je feel good song door je ear pods in je oor klinkt want dansen op straat dat is echt raar en zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen, je snapt i.i.g het idee.
We doen dingen voor onbekende omdat we denken te weten wat de ander anders denkt.
Stel je voor je eigen gedachtes én de gedachtes van andere erbij in je hoofd..
In de praktijk hoor ik bijna dagelijks een cliënt zeggen, je zal wel denken.. in eigenlijk 100% van de gevallen denk ik helemaal niks, i.i.g niet over de situatie die zich voor heeft gedaan. In mijn praktijk is er rondom de behandelingen geen normaal en niks is gek.
Wat vooral gek is, is dat we ons aanpassen aan wat we denken te weten wat andere mensen denken. We passen ons aan ten koste van onszelf, alsof de ander belangrijker is..
Maar wat je denkt dat de ander denkt zijn gedachtes over jezelf. En misschien wordt het tijd dat we wat positiever over onszelf gaan denken.
Cranio kan je helpen om meer jezelf te worden, niet je aangepaste zelf, maar gewoon lekker jezelf.
Reactie plaatsen
Reacties